tiistai 26. syyskuuta 2017

Julkaistu 27.9.2017 päivän Hesarissa



Ei naurata
Olen lääkäreiden ja ystävien mielestä niin fyysisesti kuin psyykkisesti täysin terve. Kuitenkin varsinkin loppuviikosta oirehdin voimakkaasti. Hymy ei irtoa ja tulen aggressiiviseksi.
Itsetutkistelun perusteella olen tullut päätelmään, että olen ruutukammoinen. Olen allerginen kotimaiselle TV-viihteelle. En puske, en tuupi, en jäädy, kaikki käy, yöllä, pumpsipumina, possena, komediakeittiössä tai tatuoituina kokkeina, mutta hymy ei irtoa.
Ennen katsoin kaikki ajanvieteohjelmat. Nautin ja viihdyin kun taitavat artistit panivat parastaan ja kirjakieltä puhuvat spiikkerit veivät ohjelmaa jouhevasti eteenpäin. Tilalle tulleet yllämainitut ohjelmat ovat niin toteutukseltaan kuin sisällöltäänkin minulle täysin outoja. Niissä huudetaan, hosutaan, hypitään täysin mielivaltaisesti. Tai ainakin suu on ammollaan auki. Se saattaa olla nykyhuumoria, mutta minulta se on tappanut huumorintajun.
Joku voi sanoa, ettei ole pakko katsoa. En katsokaan enää. Mutta miten saisin TV-veron pienemmäksi tai huumorintajuni takaisin. TV-tuottajiin on turha tukeutua tai sote:en. Huumorintajun menetys tuskin tulee sote:n parannettavien sairauksien luetteloon. Joudunko kärsimään loppuikäni?
                                         Veijo Tuunanen (82v)
                                          Taalintehdas

Otsikko ja lopun kaksi lausetta on toimitus muokannut.

Ei kommentteja: